Monday 19 March 2012

PERHIMPUNAN PARA NELAYAN...

19 Mac.. Satu tarikh yang dijanjikan untuk mereka yang memiliki bot nelayan untuk sesi bergambar. Majlis ini dihadiri oleh lebih 10 bot dan beberapa pegawai dari bandar yang jadi saksi fotografi tersebut. Sesi bergambar dijalankan sebagai satu proses permohonan lesen bot, subsidi minyak dan juga bantuan nelayan. Proses ini akan dibuat setiap tahun dan memerlukan kegigihan nelayan untuk berurusan kerana bukan sedikit perkara yang perlu dibuat.
 Antara posisi bot yang perlu di gambar dan gambar akan dimasukkan kedalam kepilan lesen bot.
 Banyak juga ya bot dari Kg Sg Beruang ni.. hehehe
 Salah seorang otai nelayan di Kg.
 Rasanya bot ni masih baru. Berlabel MSP dan bot ni sesuai untuk 4 hingga 6 orang pemancing..
Salah seorang penduduk Kg yang bertuah mendapat bantuan bot dan enjin dari kerajaan.

Sekalung tahniah buat nelayan Kg Sg Beruang yang bakal dapat lesen baru atau renew lesen nelayan dan bebas bergerak diperairan Sandakan. Tahniah juga kerana menunaikan tanggungjawab anda sebagai rakyat Malaysia..

4 comments:

  1. 1 patern ja bot2 SgB ni.. kaler pun semua kaler biru. buat la yg kaler merah/merah jambu ka.. oren ka...

    ReplyDelete
  2. bestnya... klu ble bnyakkan gambar2nya. terubat jg rindu orang2 perantau tngok.

    ReplyDelete
  3. memang gitu orang kg kita geng.. dulu masa berkapal pun gitu juga.. macam sama ja patern warna kapal.. hehehe.. supaya senang dikenal kalau di laut. jauh lagi tau dah orang sg beruang. boleh tolong kalau dia melambai. kalau lain paternnya terus kita lari.. nanti mundu pulak.. muahahaha

    ReplyDelete
  4. bro...? manuk rock mo tau ba ni,, klu ikut carta terkini, perau sapa paling besar? perau sapa paling laju? perau sapa paling cantik? enjin sapa paling besar cc? klu bleh amek gmbar la sama orgnya sekali.

    ReplyDelete